که من حقیقت جهانم
و مرکز دایره ی وجودم
من ادراک را در تو آفریدم تا آیینه ی دیدار من باشد
اگر مرا نظاره کنی، مرا و خود را خواهی یافت
و اگر خود را نظاره کنی، مرا و خود را گم خواهی کرد
ای محبوب من!
چه بسیار که تو را خواندم
و تو آوای من نشنیدی
پس خود را چون عطر دلاویزی در فضای عالم پخش کردم
و مشام جان تو آن را احساس نکرد
پس خود را بر خوان هستی چون طعامی خوش و مائده ای شیرین
ساختم
و تو از آن تناول نکردی
چرا نمی توانی به من دست یابی
چرا نمی توانی در لمس اشیاء مرا احساس کنی
و در شمامه ی گل سرخ مرا ببویی
چرا آخر چرا؟
کیمیا
احساس ما...ما را در سایت احساس ما دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 29